לחיות אי שם

עבורי, החיים בקמיוניטי היו גן עדן. לא הייתי בכל אוסטרליה אבל אין לי ספק שהשוס הגדול בה הוא הטבע והשמורות בו.

הקמיוניטי ממוקמת במרכז אוסטרליה, קרוב לגבול בין מערב אוסטרליה לבין הטריטוריה הצפונית (קצת פחות מ 1000 קילומטרים צפון מערב מאליס ספרינגס – במושגים אוסטרליים זה מרחק יריקה). השקט, הטבע הפראי, הזריחות עוצרות הנשימה, החושך והעלטה שיורדים עם הלילה – זו הפעם הראשונה שלא הייתי צריכה להביט למעלה כדי לראות כוכבים – חוויה יוצאת דופן. "ארץ בראשית" כמו שהוא קורא לה.

החיסרון היחיד היה אספקת מזון טרי בכלל וחלב בפרט. כמכורה לקפה שמוכנה לשתות אספרסו או שחור מדי פעם אבל קשה לה בלי קפוצ'ינו בבוקר – התקשתי להסתדר בלי חלב טרי. הברירות היו לקנות 10 ליטרים (5 בקבוקים של 2 ליטר) פעם בשבועיים כשמשאית האספקה הגיעה לחנות הקמיוניטי או לנסוע להולס קריק (300 קילומטרים בדרך עפר) אם המשאית לא הגיעה. בעונה הרטובה זה קורה הרבה כי דרך העפר הופכת לערימת שלוליות בוציות ומשאית כבדה ועמוסת מזון לא תוכל לעשות את הנסיעה. אנחנו הגענו לשם בינואר – שיא העונה הרטובה.

האמת שעשינו את זה רק שלוש פעמים. בפעם הראשונה יצאנו בסביבות 4 לפנות בוקר, תוך שעה השמיים הופכים משחורים לורודים וכל חיות הבר יוצאות לארוחת בוקר – תענוג לכל חובב טבע. ברגע שעלה האור הוא הסכים שאנהג (לא לפני שנתן לי בריף אוסטרלי יסודי על "איך נוהגים בדרך עפר רטובה") ("אני הייתי מדריכת נהיגה בנגמ"שים אני" השפרצתי בישראליות בוטה – לעצמי) איזו חוויה! כל חובב נהיגה ב 4X4 היה נהנה כמוני – כאילו ליהקו אותי לסדרה תעודית של National Geographic על מדבר טנמאיי, בעונה הרטובה בשעות הבוקר המוקדמות בהן ניראה שאין עוד אפאחד בעולם הזה חוץ מאיתנו, החיות והשלוליות.

להולס קריק מגיעים אחרי בערך 4 שעות (תלוי מי מאיתנו נוהג וכמות השלוליות והבורות בדרך) חייבים גם כמה עצירות (פיפי, קצת מתיחות) – הולכים למכולת השכונתית (לדעתי היום יש שם כבר IGA  ואולי גם אז היה) קונים כמה שיותר מכמה שאפשר, מעמיסים על הרכב אוכלים משהו קל וקדימה הפועל, חוזרים הביתה.

להשאיר תגובה

